perjantai 1. maaliskuuta 2019

Tulitiikeri

Pakenet pelon panssari ylläsi pimeyteen
Olen kannoillasi, tulitiikeri kultaisin kulmahampain.
Kumea karjuntani saa veresi vapisemaan
Haistan halusi kääntyä kannoillasi,
kohdata minut silmästä silmään.

Sillä olen nähnyt katseesi kuumeisen kiihkon

Saman raivoisan halun polttavan molempia
Tuntenut kuinka aurinko räjähtää sisälläni,
kun menneisyytesi palaa syleilyssäni.

Pysähdyn pimeään kuuntelemaan hengitystäsi

Sydämesi rummutukseen rytmitän askeleeni.
Vaikka seisot siinä suoraselkäisenä suljetuin huulin
aistin tuskaiset ajatuksesi, halusi anella armoa.

Tavallaan toteutan toiveesi, minä peräännyn.

En jää vaanimaan saati hyökkää varoittamatta
Juoksen pois jättäen sinut lämmittelemään
hiipuvan hehkuni hiilloksiin.

Huutoni kiirii korviisi kun maisemat kiitävät ohitseni.

Ensimmäistä kertaa kylmyys kysyy lupaa asettautua asumaan.
Annan sen astella elämääni, ottamaan sille kuuluvan paikan.
Mieleni vankassa vankilassa heittäydyn vuoteeseen,
jonka satiinilakanaa koristavat koston terälehdet.

Kuinka minä piehtaroinkaan, kieriskelen kirkuen muistoissa!

Kaadan katkeruuden ylitsevuotavan maljan ylleni
Yhä uudestaan uppoan raivoni syvään syöveriin,
Niin mustiin vesiin, etten tiennyt olevankaan.
Hengästyneenä haukon pinnalle hukkuakseni taas.

Öinä jolloin uupumus uuvuttaa minut täysin

Astelen mieleni laitamilla etsien sinua.
Katselen tulitiikerin tassunjälkiä polulla,
jonka päässä odotat minua syli avoimena.
Tiedän kaiken olevan houkan houreisia toiveita
Merkityksettömiä haavekuvia huomisesta.

Kuitenkin kuule minua kun kohtaamme unissani

haluan sanoa sinulle vielä viimeiset sanani:

Jos kannatkin salaa ajatusta minusta,

älä huoli murheistani, opin päivä päivältä
enemmän itsestäni ja vähemmän sinusta.
Valkenee vielä aamu jolloin kuoriudun kotelostani
sudenkorennoksi suvituuleen."

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti